11.09.2023
4 minúty čítania
Či už sa jedná o väčšie či menšie logistické centrá, malé aj veľké výrobné haly, prekladiská alebo skladovacie haly, tu všade narazíte na nakladacie miesta. Ich funkcia je úplne zásadná: zaistiť prekládku tak, aby sa prepravovaný tovar dostal zo skladu do kamiónu čo najrýchlejšie a aby sa pri prekládke mechanicky nepoškodil alebo nebol znehodnotený inými vonkajšími vplyvmi. Súčasne je tiež dôležité, aby vodiči a manipulační pracovníci pracovali v chránenom a bezpečnom prostredí.
Ktoré výrobky SPEDOS nájdu v týchto nakladacích miestach uplatnenie?
Všeobecne sa jedná o vráta, mostíky a vrátové tesnenia. Konkrétna podoba nakladacieho miesta však býva rôzna – môže obsahovať aj viac brán alebo dokonca nakladaciu komoru.
Hlavné brány môžu byť buď v štandardnom variante, alebo v tzv. ISO variante s predĺženou dĺžkou bránového krídla až k zemi, ktorá ponúka účinnejšiu izoláciu. Sekčné priemyselné brány uzatvárajú vstup do objektu. Je známe, že najväčšie úniky tepla vykazujú vrátové otvory, preto je dôležité, aby boli vráta zateplené a v kľudovom stave dobre izolovali. Pre vyššiu bezpečnosť je vhodné, keď je niektorá z bránových lamiel vybavená okienkami. Tie umožňujú cez zatvorené vráta sledovať situáciu vonku a otvoriť ich v pravý čas. Odporúčame vráta vybaviť aj elektromotorom a jednoduchým ovládaním s tlačidlami. Toto príslušenstvo prispieva k rýchlosti prekládky.
Vyrovnávacie mostíky preklenú odstup ložnej plochy kamiónu od úrovne podlahy skladu. Môžete si vybrať buď mostík VMSL so sklopnou lištou, ktorá preklenie vzdialenosť aj 40 cm, alebo VMVL s výsuvnou lištou, ktorá ponúka výsuv až 100 cm. Oba typy mostíkov sú pevne zabudované v podlahe a elektricky ovládané. Pre ešte väčšiu bezpečnosť sú vybavené blokáciou, ktorá nedovolí ich spustenie pri zatvorených bránach. Nosnosť pri oboch mostíkoch je štandardne 6 ton. S rezervou unesú plne naložený vysokozdvižný vozík.
Vrátové tesnenia obopínajú vrátový otvor a sú pripevnené k fasáde budovy. Najpoužívanejšie je klapkové tesnenie vyrobené z oceľovej konštrukcie, chránené z boku a zhora čiernym krytom. Spredu je tesnenie vybavené tromi „klapkami“ – dvoma bočnými a jednou hornou – z vysoko odolného, oteruvzdorného PVC. V okamihu, keď na ne kamión nabehne s otvoreným zadným čelom, dôjde k jeho chránenému prepojeniu so skladom.
Príslušenstvo
K tomu, aby boli nakladacie miesta maximálne bezpečné, prispieva celý rad príslušenstva. Čím viac nakladacích miest sa v objekte nachádza, tým viac je potrebné využiť navádzacie vedenia, nárazníky, semafory a ďalšie doplnky.
Čo je potrebné zohľadniť pri plánovaní nakladacích miest?
Predovšetkým je potrebné vedieť, aké vozidlá budú nakladacie miesta využívať. Je nevyhnutné čo najviac zladiť výšku ložnej plochy vozidiel s výškou podlahy skladu či výrobnej haly.
Je tiež nutné počítať s hmotnosťou prekladaného materiálu a podľa tejto záťaže zvoliť vhodný typ vyrovnávacieho mostíka.
Čo ešte treba zvážiť?
Aký tovar sa bude prekladať? Napríklad mraziarenské prevádzky uprednostňujú v nakladacích miestach vysoko účinné nafukovacie tesnenia, ktoré nepriedušne objímajú zadné čelo ložnej plochy a vytvoria medzi kamiónom a skladom uzavretý koridor.
O aký typ prekladiska sa jedná? Pôjde o veľké logistické centrum s čulou celodennou prevádzkou alebo o menšie haly s nárazovými prekládkami? Od toho sa odvíja počet nakladacích miest a ich rozmiestnenie.
S týmito „detailami“ si ale nemusíte sami lámať hlavu. Pri plánovaní veľkých objektov si tieto starosti berú na bedrá projektanti, ktorí majú k dispozícii podklady aj konzultácie priamo od výrobcu. Pokiaľ však uvažujete o zariadení nakladacích miest na vlastnú päsť, môžete sa spoľahnúť, že vždy nájdete odbornú radu a podporu u našich skúsených obchodných manažérov, ktorí sú vám k dispozícii vo všetkých regiónoch v Česku aj na Slovensku.
Nezáväzný dopyt