041 707 71 11

 

Popis a technické údaje

Popis a konštrukcia

Popis

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
karuselové dvere Tourniket konštrukcie
1 Veniec - stropná časť, u automatizovaných typov býva spravidla schránkou pre pohon. V podhľade venca možno inštalovať vnútorné osvetlenie
2 Stredový stĺp - rotačná časť turniketu; na stredný stĺp sú uchytené tri alebo štyri vnútorné krídla Tourniketu
3 Vnútorné krídla - rotor - uchytené na stredný osový stĺp; sú prvkom rotačnej časti. Tourniket ponúka trojkrídlové a štvorkrídlové prevedenie
4 Vonkajšia oblúková stena - stator - stacionárny, pevný valec, v ktorom sa otáča rotační časť. Stena valca je prerušená na strane na dvoch miestach: pre vstup a výstup z Tourniketu
5 Aktívna gumová nárazová lišta na nábehovej hrane tubusu. Chráni prechádzajúcich proti priškripnutiu prstov
6 Prídavný bezpečnostný senzor proti priškripnutiu prstov (podľa EN16005)
7 Radary k aktivácii pohybu dvernej súpravy
8 Ovládací prepínač k voľbe prevádzkového režimu
9 Núdzové STOP tlačidlo k okamžitému zastaveniu otáčania súpravy
10 Tlačidlo pre osoby s pohybovou indispozíciou - spomalenie rýchlosti otáčania

Konštrukcia


ROZMERY

v mm Výška venca Prechodná výška Šírka vstupu / výstupu Vnútorné priemer Konštrukčná šírka
3-krídlový TQ 200-600 2 200-2 600 695-1795 1 600-3 800 1 677-3 877
4-krídlový TQ 200-600 2 200-2 600 1 046-2601 1 600-3 800  1 677-3 877

Cena je individuálna podľa variantu produktu

Technické údaje

 

Technické údaje

Ovládanie

  • Ručne

Tourniket je jediný model karuselových dvier, ktorým možno otáčať ručne, tlakom na horizontálne alebo vertikálne madlo na dverných krídlach. Pri väčších rozmeroch sa manuálne ovládanie neodporúča.

  • Poloautomaticky

Otáčanie rotoru sa aktivuje tlakom na horizontálne alebo vertikálne madlo na dvernom krídle. Poloautomatický pohon následne rotor roztočí a na záver ho zastaví v kľudovej polohe.

  • Automaticky

Tourniket je vybavený elektrickým pohonom, umiestneným vo venci. Pohon je aktivovaný radarom, upevneným na venci nad vstupom do Tourniketu. Dvere sa začnú otáčať, akonáhle radar vo svojom detekčnom poli zistí prichádzajúcu osobu.

Použitý materiál

  • Rámy

Hliníkové profily

  • Povrchová úprava

Práškovou farbou v akomkoľvek odtieni podľa vzorkovníka RAL, elox prírodný alebo farebný, obklady z ušľachtilých kovov: matný bronz, mosadz, leštená oceľ

  • Sklo

Bezpečnostné laminované alebo kalené, číre, po dohode farebné variácie

Doplňkové prvky

Doplnkové prvky

Bezpečnostné prvky

  • PREDSADENÉ ELEKTRONICKÉ SENZORY

Umožňujú dvernému systému rýchlo reagovať na neobvyklé situácie:
Ak osoba prechádza príliš pomaly, ak sa zastaví, ak spadne, je aktivovaný senzor a dvere spomalia, event. zastavia. Tieto senzory môžu byť vybavené tiež svetelnou signalizáciou a hlasovým modulom s varovným hlásením; za tejto situácie je možné dvere ovládať ručne.

  • KONTAKTNÁ LIŠTA

Zvislé hrany zaoblených stien sú na nájazdovej strane (strana, na ktorej vchádzajú otočné dverné krídla za oblúkovú pevnú stenu) vybavené aktívnou kontaktnou lištou, ktorá chráni prechádzajúceho proti zovretiu. Náprotivná hrana je vybavená lištou pasívnou.

  • NÚDZOVÉ TLAČIDLO

Pre okamžité zastavenie dvernej súpravy; v prípade panikového prevedenia dvier zároveň tiež uvoľní elektromagnetické zámky krídel a umožnia ich sklopenie.

  • SKLOPNÉ PREVEDENIE

Všetky typy turniketových dvier je možné dodať tiež v panikovom prevedení; otočné krídla sa dajú sklopiť buď k strednému stĺpu, alebo za presklené vitríny. Vytvorí sa tak široký únikový východ.

  • TLAČIDLO PRE OSOBY S POHYBOVOU INDISPOZÍCIOU

Tlačidlá sú umiestnené pri vstupe do turniketových dvier na ľahko prístupnom mieste (výška dosiahnuteľná z invalidného vozíka); po jeho aktivácii sa pohyb dvernej súpravy spomalí na polovicu.

  • MANUÁLNE OVLÁDANIE

Všetky typy turniketových dvier sú pri výpadku elektrickej energie manuálne ovládateľné. V bežnej prevádzke je možné manuálne ovládať iba dvernú súpravu TOURNIKET.

Zabezpečovacie prvky

  • MECHANICKÉ ROZPERNÉ ZÁMKY V DVERNÝCH KRÍDLACH

Slúžia pre nočné uzamknutie; krídlo (1 alebo 2) je mechanickým zámkom zaistené k stropu a k podlahe a bráni rotoru v pohybe.

  • ELEKTROMECHANICKÉ ZÁMKY KRÍDEL

Slúžia pre nočné uzavretie; prepnutím na ovládacom panely zámky mechanicky uzamknú rotor.

  • NOČNÉ POSUVNÉ UZÁVERY

Dve oblúkové posuvné krídla pre nočné uzamknutie, uzatvárajúce vstup do turniketových dvier; za prevádzky sú tieto krídla zasunuté zvonku za pevné oblúkové steny.

  • NOČNÁ POZÍCIA

U dvojkrídlového TOURNIKETU a u typu Duotour otočením a uzamknutím rotačnej časti v nočnej (kľudovej) pozícii.

  • NAPOJENIE NA SYSTÉM CENTRÁLNEJ KONTROLY

Všetky typy turniketových dvier je tiež možné napojiť na systém centrálnej ochrany a kontroly budovy - na systém EPS (elektrický požiarny systém).

Vhodné pre

  • hotely
  • reštaurácie
  • kongresové centrá
  • knižnice
  • vzdelávacie inštitúcie
  • veľtržné priestory
  • administratívne budovy
  • kina
  • divadla
  • komerčné budovy

Dokumenty k stiahnutiu

Turniketové Karuselové dveře prospekt 1.pdf Turniketové Karuselové dveře prospekt 2.pdf

Nezáväzný dopyt

Či už ide o novú zákazku alebo servis, napíšte nám a my sa vám čo najskôr ozveme

Príslušenstvo

Naša práca je vidieť

TOKOVO

TOKOVO - kancelárska budova v Prahe

V Prahe 7 v Holešoviciach napravo za Libeňským mostom sa nachádza moderná výšková budova Tokovo. Svojou výškou 17 pater dominuje okolitej krajine. Budova bola pôvodne postavená v 70. rokoch, avšak v roku 2004 prešla rozsiahlou rekonštrukciou a dnes ponúka svojim nájomcom atraktívne kancelárske priestory.

O tom, že je budova neustále modernizovaná, svedčí inedávna inštalácia 4krídlových turniketových dverí BOON EDAM do hlavného vchodu.

hl. obrazek reference

Karuselové dvere pre obchodné centrum Eurovea Bratislava

Nahliadnite do najväčšieho nákupného centra na Slovensku, kam sme dodali päť kusov karuselových dverí. Projekt Eurovea II je súčasťou komplexu Eurovea City a ponúka návštevníkom 320 obchodov, reštaurácií, kaviarní a barov na celkovej ploche 85 000 m2.

hl. obrazek reference

Mechanica - Waltrovka Praha

Projekt budov Mechanica - Waltrovka je súčasťou revitalizácie rozsiahleho územia priemyselného areálu bývalej továrne na letecké motory v Prahe na Radlickej ulici  s výstavbou nových administratívnych budov, rezidenčných domov a retailových služieb. Administratívna budova MECHANICA 1 bola dokončená a odovzdaná k užívaniu spoločnosti JOHNSON & JOHNSON začiatkom roku 2018. SPEDOS budovu vybavil vstupnými karuselovými dverami a bezpečnostnými zariadeniami pre kontrolu prechádzajúcich.

hl. obrazek reference

Masarykova univerzita - CERIT Brno

V roku 2014 bolo na Masarykovej univerzite v Brne otvorené nové centrum vzdelávania a výskumu so superpočítačovým zázemím - CERIT. Spoločnosť SPEDOS pre tento objekt dodala pre hlavné vstupy 2 ks automatických posuvných dverí. Podľa európskej normy 16005 boli automatické dvere vybavené špeciálnymi radarmi na ochranu proti zovretiu osôb vonkajšou hranou dverného krídla. V hlavnom vstupe sme inštalovali tiež 2 ks karuselových dvier TOURNIKET holandského výrobcu BOON EDAM. Oba Tournikety boli vybavené poloautomatickým pohonom a rovnako ako automatické posuvné dvere opatrené nástrekom v luxusnom zlatom odtieni.

poloautomatické Tournikety pro CERIT MU Brno

CERIT MU Brno

Poloautomatické Tournikety sú na otočných krídlach vybavené vertikálnymi madlami, ktoré pod miernym tlakom aktivujú pohon a dvere roztočia. Karuselové dvere majú priemer 2 400 mm, tri otočné krídla a sú vyrobené v pevnom prevedení. Celý vstupný portál vrátane turniketových dverí má povrchovú úpravu zlatý elox.

Na vonkajšej strane sú Tournikety opatrené nočnými posuvnými uzávermi - oblúkovými dverami k uzavretiu a uzamknutiu dverových súprav aj budovy.

karuselové dveře pro Main Point Praha

Main Point Praha

Originálna dominanta pražského Karlína - administratívna budova Main Point bola dokončená v roku 2011. V hlavných vstupoch je vybavená dvoma karuselovým dverami BOON EDAM, model Tourniket. Dvere sú v trojkrídlovom prevedení, plne automatické, s priemerom 3 200 mm a 2 400 mm. Dvere sú v pevnom prevedení, štandardnej priechodnej výšky 2 200 mm, s presklenou nadstavbou na stropnom venci.

vstup do univerzitního centra Zlín

Kultúrne a univerzitné centrum

Vo výškovej univerzitnej budove aj v protiľahlej nižšej budove kongresového centra boli inštalované celkom štyri turniketové dvere model Crystal Tourniket. Karusely sú celosklenené, štvorkrídlové, pevné; dva v kongresovom centre sú užšie - majú priemer 2 000 mm. Zostávajúce dva na univerzite majú priemer 2400 mm.

automatický Tourniket pro hotel Pohoda

Hotel Pohoda

Automatický Tourniket v trojkrídlovom prevedení má krídla v sklopnej variante. Krídla sú uvoľňované ku sklopeniu signálom z EPS. Karuselové dvere majú priemer 2 800 mm a štandardnú priechodnú výšku 2 200 mm.

čtyřkřídlé karuselové dveře Spedos

Na plaváreň cez Tourniket

Objekt plavárne je prístupný cez štvorkrídlové karuselové dvere model Tourniket, BOON EDAM. Vnútorný priemer karuselu je 2 400 mm. Dvere sa ovládajú manuálne, tlakom na vertikálne madlá, umiestnené na dverných krídlach.

crystal tourniket ve výškové budově

Crystal Tourniket vo výškovej budove

Výšková budova bola v záujme eliminácie prievanu a komínového efektu vybavená trojkrídlovými karuselovým dverami Boon Edam, model Tourniket Crystal. Karuselové dvere sú v pevnom prevedení, vnútorného priemeru 2 400 mm.

Poradňa pre tento typ ponuky

Nebojte sa nám ozvať

041 707 71 11
(Po–Pia, 7:00–15:30 hod)

spedos@spedos.sk

Položiť otázku

V poradni nájdete zodpovedané otázky, na ktoré sa naši klienti často pýtajú.
Pokiaľ máte nejakú otázku k produktom, k našej firme alebo fungovaniu servisu, začnite hľadať práve tu.
V prípade, že ste odpoveď na vašu otázku nenašli, sme pripravení vám odpovedať. Stačí použiť tlačidlo Položiť otázku v ľavej časti obrazovky.

Najčastejšie kladené otázky

Zobraziť všetky otázky

Nie ste si istí výberom alebo nemáte dostatok skúseností? Nevadí, zavolajte a všetko vám radi vysvetlíme.

Máte otázky? Volajte
041 707 71 11
(Po–Pia, 7:00–15:30 hod)

Ďalšia ponuka automatických dvier

Rokov na trhu
cez 150 000 realizácií

Jedno partnerstvo
od konzultácie po servis

Non-stop servis
s garanciou dojazdu

Najväčšia servisná sieť
v ČR a SR - viac než 50 pobočiek

Copyright © 1991-2024 SPEDOS